(sic)fallacy

2: The [sic]ness Continues
Follow Me

KAMU MASIH INGAT INI?



By  Sic Fallacy     8/10/2010 10:44:00 PM    Categories,,, 
Amboi.. soalan yang sungguh over! ( pinjam ayat Cik Noriz Omar ).

Baiklah, bulan Ramadhan kini menjelang tiba dan kita patut ber'syukur kepada Allah kerana diberi peluang untuk menunaikan Rukun Islam Ke-3 buat kesekian kalinya.

Entry ini,boleh dikira sebagai review untuk kita, dalam melengkapi ibadah puasa ini. Saia pasti kamu ingat dan tahu lagi niat puasa masi? ehehehe..


Lafaz : nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa

Niat : Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

LAFAZ NIAT PUASA UNTUK SEBULAN


Lafaz : nawaitu souma syahri ramadhona hadzihis sanati kullihi lillahi ta'aalaa.

Niat : Sahaja aku puasa untuk sebulan pada bulan Ramadhan kerana Allah Taala.


DOA BERBUKA PUASA

Lafaz : allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu
birahmatika ya arhamarrohimin

Maksud : Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.


Rujukan dari blog Kak Jie,


Nota Ikhlas: Sama-sama kita mengingati antara satu sama lain.

Selamat Berpuasa!



E.N.D


About Sic Fallacy

Vanilla Android Code Ninja. [CLOCKWORK] Modder. Androidian. DUnified. XDA-University. Photography. CEO.

3 comments:

neyra shazeyra said...

ishh baru nak buat post ni td :(

GematriA™ said...

miahahahaha.. lambat..

neyra shazeyra said...

menci. baru update. pasal lain. hahahah pasal haid dan puasa *skema tetibe*


Translate