(sic)fallacy

2: The [sic]ness Continues
Follow Me

WANITA JUJUR SERAHKAN RM115,659



By  Sic Fallacy     1/24/2011 10:53:00 PM    Categories,,, 
Assalamualaikum.

Dengan tajuk entry jua boleh rasa kagum sudah.
Yalah kan.
Dunia sekarang sentiasa memerlukan wang untuk hidup.


Namun, seorang wanita berusia 67tahun, dengan jujurnya telah memulangkan wang yang dijumpainya kepada empunya wang tersebut. Beliau, hanyalah seorang tua yang hanya menjalankan kerja mencari sampah untuk memenuhi keperluan hidupnya sendirian, secara teda sengaja menjumpai wang sebanyak RM115, 659 di sebuah ( betulkah? ) jalan.

Empunya wang tersebut, berbaik hati ingin memberi wang sebanyak 3% dari wang tersebut kepada wanita tersebut, tapi ditolaknya mentah-mentah. Namun setelah dipujuk, beliau bersetuju untuk menerima RM315, yang dikira sebagai ang pow untuk Hari Raya Cina yang menjelang nanti.

* Wanita dan owner duit tersebut *

" Saia belum pernah melihat wang sebanyak ini. 
Jika saia mengambilnya, saia akan menyesal seumur hidup, "

Tapi!

Sayangnya, ia teda berlaku di Malaysia.




Sumber: Apple Daily.



Notakaki: huh.
Kalau di Malaysia, plastik yang penuh dengan sampah yang ditinggalkan diatas kerusi dalam KTM Komuter pun di'rembat orang jua!

Huhuhuhuhu.















D.O.N.E

About Sic Fallacy

Vanilla Android Code Ninja. [CLOCKWORK] Modder. Androidian. DUnified. XDA-University. Photography. CEO.

7 comments:

Fuziani JSR said...

GamatriA... Dulu2 masa budak.. masa darjah 5 rasanya... pernah juga jumpa duit not lima puluh digulung sebesar tangan budak dalam plastik sama kad pengenalan sama buku bank tapi nda berani ambil... sampai sekolah bagi sama cegu. Balik ruma ceritalah sama atuk sia.... uinaaa... dia marah... bilang sia palui... uiiii.. brutal jua tu atuk sia tu...

GematriA™ said...

cegu fuziani: bah.. mimang ni palui bah. klu kita jumpa, bw pulang dlu. tapi jan dibelanja wang tu. mana tahu, klu jumpa urang yg nda jujur, tentu kedapatan tuan punya wang tu..

aku_azreen said...

baik betul pulak mak cik ni..

Bob Merley said...

masa kecik2 dulu kalo jumpe duit kat sekolah, kalo saya ambik mesti saye rasa takut. macam ade orang sengaja letak duit tu. pastu nak tengok reaksi kita. macam test la daripada cikgu. rasa cam ade orang nk kena kan saya. I know I have problem ok. hahaha :)

n!da said...

stuju dengan nota kaki. hahahaa

GematriA™ said...

aku_azreen: sgt baik bukan?
susah maw cari org begini sudah... tahu.


Bob Merlley: muahahahaha..
klu sa dl, d iskul, jumpa jak wang, kasi sepak2 terus smpai longkang. huhuhuhu


n!da: ehehehe.. trimas pasal setuju.

dya adriza said...

klu di mlysia, saya la orgnya yg jujur tu :P


Translate